تاریخ انتشار

دسته بندی

خبر

نویسنده

دسته‌بندی: خبر

سخن بزرگان

مَنْ نَظَرَ فى عَیْبِ نَفْسِهِ اشْتَغَلَ عَنْ عَیْبِ غَیْرِهِ
آن که در عیب خود نظر کند از نظر در عیب دیگران بازماند.

— امام علی (ع)

نشست خبری امروز شنبه ۲۲ خرداد ماه با حضور مدیر کل بهزیستی استان تهران،مدیر بهزیستی شهر تهران و معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی تهران در حالی برگزار شد که رییس اداره کل بهزیستی تهران گفت طرح شناسایی جذب و ساماندهی کودکان کار خیابان در تهران از اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شده است که در ابتدا به علت شیوع ویرووس کرونا فقط به توزیع اقلام بهداشتی و اموزش کودکان و خانواده آن‌ها و در ادامه به شناسایی و ساماندهی کودکان پرداختیم و طرح از بگیر و ببند های قبلی کاملا خارج شد.

در طی این مدت ۹۲۳ کودک شناسایی شدند که ۱۶۰ نفر ان‌ها ایرانیی هستند. یعنی ۸۰ تا ۸۵ درصد آن‌ها جذب شده اتباع هستند. وی در دامه افزود با توجه به اینکه بهزیستی چندین مرکز بزرگ برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار که هنوز خالی هستند در اختیار دارد امادگی دارد تمامی بچه هارا ساماندهی کند.

در ادامه سعید ارام مدیر کل بهزیستی شهر تهران از مردم خواست به جای کمک نقدی با اوژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و این موضوع را اطلاع دهند.

در بخش دیگری از جلسه مدیر کل بهزیستی استان تهران مطرح کرد اگر خانواده این کودکان توانمند نشوند، ساماندهی موفقیت امیز نخواهد بود چرا که ۹۰ درصد این کودکان نیاز های اقتصادی خانواده خود را مرتفع می‌کند، به همین خاطر این خانواده ها تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند و به ان ها کمک معیشتی تامین مسکن پرداخت شده است.

آرام در پایان گفت ۸۰ درصد این کودکان حداقل یک نوع ازار جسمی و روحی تجربه کرده‌اند و مهم ترین مشکل این کودکان سو تغذیه است.

وی در پایان به یکی از موارد جالب ساماندهی کودکان اشاره کرد و گفت: خانواده‌‌ای به دلیل شرایط خاص خود روستا را رها کرده و حاشیه‌نشین شده بود؛ امکانات کشاورزی را در محل روستا برای آنها فراهم کردیم و آنها با خوشحالی به روستای خود بازگشتند.

مهدی خانکه، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز در پایان این نشست، مسئله کودکان کار را موضوعی چند وجهی دانست و گفت: این موضوع فقط با مداخله حاکمیت مرتفع نمی‌شود و نیاز به کمک مردم داریم.

وی از افزایش آمار کودکان کار در دنیا سخن گفت و افزود: براساس آمار سازمان کودکان ملل متحد یونیسف ۱۶۰ میلیون کودک در جهان در حال کار کردن هستند.

خانکه تصریح کرد: مردم باید بدانند بخش عمده پولی که به بچه‌ها می‌دهند به آنها نمی‌رسد. لازم است در ایران وزارت خانواده تشکیل شود.

وی ضمن انتقاد شدید از کوچک شدن بهزیستی، گفت: ساختارهای حمایت اجتماعی در دنیا حق کوچک‌سازی ندارند اما ما در حال کوچک شدن هستیم. نیروهای بهزیستی بازنشسته می‌شوند و نیروهای جدید جایگزین آنها نمی‌شوند. در آینده با بازنشسته شدن ۱۵ تا ۳۰ درصد پرسنل‌ خود دچار مشکل خواهیم شد.

منبع ایکنا

خبر جدیدتر
مشارکت در مقابله با بحران‌های کشوری و بلایای طبیعی
خبر قدیمی‌تر
ولادت حضرت معصومه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست