دسته‌بندی: خبر, طرح هبه, کمک به مناطق محروم

سخن بزرگان

اَشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَهانَ بِهِ صاحِبُهُ
سخت‌ترین گناهان گناهى است که گنهکار آن را ناچیز بشمارد.

— امام علی (ع)

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با روابط عمومی هم‌نمک از اجرای ششمین طرح هبه هم‌نمک خبر داد و گفت: طرح هبه هم نمک از یک سال پیش با هدف جلوگیری از اسراف و بهینه‌سازی مصرف لوازم منزل آغاز شده است.

وی تشریح کرد: در این طرح، خانواده‌ها با شماره ۱۸۰۱ مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) تماس گرفته و اقلامی که در منزل به آن نیاز ندارند، از لوازم خانگی گرفته تا لباس، اسباب‌بازی، لوازم آشپزخانه و … را اعلام می‌کنند و داوطلبان طرح هم‌نمک نیز با مراجعه به منازل این خیرین، اقلام را دریافت و در صورت نیاز تعمیر، بازسازی و بسته‌بندی می‌کنند.

مشهدی اعلام کرد: طی اجرای طرح هم‌نمک و توزیع نذورات و بسته‌های غذایی بین نیازمندان مناطق مختلف تهران، نیاز آنها به لوازم منزل، لباس و … شناسایی می‌شود و هر ۴۰ تا ۴۵ روز از خانواده‌های نیازمند شناسایی شده برای دریافت اقلام هبه دعوت می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه هبه هم‌نمک در قیام‌دشت تهران خبر داد و گفت: در قیام دشت اقلام اهدایی در قالب طرح هبه و به صورت نمایشگاهی در اختیار جامعه هدف قرار داده می‌شود؛ به این صورت که با نیازمندان شناسایی شده تماس گرفته و از آنها برای دریافت اقلام هبه دعوت می‌شود. نیازمندان نیز با حضور در این نمایشگاه امکان انتخاب اقلام مورد نیاز خود را دارند. حمل و نقل اقلام نیز رایگان و از طریق داوطلبان هم‌نمک به منازل نیازمندان صورت می‌گیرد.

مدیر طرح هم‌نمک از مردم خواست چیزهایی را اهدا کنند که حاضرند به خانواده خود اهدا کنند و گفت: حفظ کرامت افراد در اهدای اقلام اولین اولویت ما است. بر این اساس داوطلبان طرح هم‌نمک که از طریق صفحه اینستاگرام دنبال‌کننده اقدامات این طرح هستند، اقلام اهدایی را با دقت بررسی، دسته‌بندی و بسته‌بندی می‌کنند، سپس اقلام در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود. در صورت بروز برخی حوادث مثل سیل جازموریان نیز اقلام اهدایی مردم از جمله لباس برای مردم آسیب دیده ارسال می‌شود.

 

خبر جدیدتر
دومین دوره جشنواره «همام» برگزار می‌شود/ دعوت از عموم برای حمایت از توانیابان
خبر قدیمی‌تر
همام در مسیر درخشش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست