تاریخ انتشار

دسته بندی

خبر

نویسنده

دسته‌بندی: خبر

سخن بزرگان

لا ینبغى للعبد ان یثق بخصلتین: العافیة و الغنى، بَیْنا تَراهُ مُعافاً اِذْ سَقُمَ، وَ بَیْنا تَراهُ غنیّاً إذِ افْتَقَرَ.

سزاوار نیست که بنده خدا، در دوران زندگى به دو خصوصیّت اعتماد کند و به آن دلبسته باشد: یکى عافیت و تندرستى و دیگرى ثروت و بى نیازى است. زیرا چه بسا در حال صحّت و سلامتى باشد ولى ناگهان انواع مریضى‌ها بر او عارض مى گردد و یا آن که در موقعیّت و امکانات خوبى است، ناگهان فقیر و بیچاره مى شود.

— امام علی (ع)

محمدرضا مشهدی فعال اجتماعی و مسئول مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) گفت: در عید ولایت نزدیک به ۷۵۰۰ وعده غذای گرم در همنمک طبخ و به بیش از ۴۰ مرکز تحت پوشش جهت توزیع میان خانواده‌های کم برخوردار و نیازمند تحویل گردید.

مشهدی با بیان اینکه طبخ و توزیع ۱۰ هزار وعده غذای گرم در برخی از استان‌های محروم کشور صورت گرفته است؛ گفت: همنمک از سال ۱۳۹۶ به طور رسمی فعالیتش را در حوزه طبخ و توزیع غذا و معیشت خانواده‌های محروم آغاز نموده، لیکن بحث اطعام در برخی مناسبت‌ها از جمله عید غدیر همواره در تقویم کاری مورد توجه ویژه این خیریه قرار داشته است.

مدیر طرح همنمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) افزود: اطعام غدیر یکی از مهمترین سنتهای همنمک است که با کمک همراهان و خیرین به نحو شایسته انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره بدنبال ارتقا کیفی و کمی ارائه خدمات نیکوکارانه در حوزه رسالت اجتماعی خود بویژه در مناسبت‌های گوناگون هستیم، لذا امسال این بیعت در عید غدیر با گسترش حمایت بیشتر از جامعه هدف، نسبت به سال گذشته انجام گرفت.

مدیر طرح هم‌نمک بیان کرد: در سال گذشته ۲۲ نقطه جهت توزیع غذای گرم تحت پوشش قرار گرفت، در حالی که در حال حاضر بیش از ۴۰ مرکز تحت پوشش از اطعام علوی قرار دارد. طی هماهنگی‌های صورت گرفته؛ خیریه‌ها، مساجد و گروه‌های جهادی توزیع بسته‌های ارزاق (شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، شکر، حبوبات و …) در استان‌های هدف همچون البرز، قزوین و زنجان را با هماهنگی و نظارت این خیریه انجام می‌دهند.

مشهدی با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در ایام محرم بیان کرد: به مانند سال گذشته ۵ روز اول محرم برای طبخ و توزیع وعده‌های غذای گرم جهت مردم مناطق محروم و در ۵ روز دوم نیز در مناطق محروم استان تهران و البرز خدمت رسانی صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از برنامه‌های خود؛ تداوم کمک رسانی به برخی مناطق محروم مانند یاسوج، جنوب کرمان، جازموریان و استان لرستان را در سال جاری عنوان کرد.

خبر جدیدتر
پیام تسلیت خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در پی درگذشت هنرمند برجسته استاد حبیب اله صادقی
خبر قدیمی‌تر
ذبح 29 راس دام توسط همنمک در عید قربان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست