دسته‌بندی: آزادسازی زندانی, خبر

سخن بزرگان

أطْرِقُوا أهالیکُمْ فى کُلِّ لَیْلَةِ جُمْعَة بِشَیْء مِنَ الْفاکِهَةِ، کَیْ یَفْرَحُوا بِالْجُمْعَةِ.
در هر شب جمعه همراه با مقدارى میوه ـ یا شیرینى، … ـ بر اهل منزل و خانواده خود وارد شوید تا موجب شادمانى آن‌ها در جمعه گردد.

— امام علی (ع)

امروزه افراد زیادی خواسته یا ناخواسته دست به اقداماتی زده‌اند که راه زندان را برایشان باز کرده است. افرادی که روز و شب شأن را در پشت میله‌هایی آهنین به انتظار می‌نشینند تا باری دیگر طعم آزادی را به ذائقه شأن بچشانند.

گذشته از مشکلاتی که متحمل یک زندانی می‌شود، خانواده‌های این افراد نخستین کسانی هستند که در معرض ضربه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

هنگامی که سرپرست خانوار به دلیل جرمی وارد زندان می‌شود، انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده آن فرد را احاطه می‌کند این در حالیست که اعضای خانواده وی هیچ نقشی در جرم سرپرست خانواده ندارند، اما به گونه‌ای غیرمستقیم و مستقیم در جامعه مجازات می‌شوند و همواره بار سنگینی از نگاه منفی جامعه را به دوش می‌کشند.

متأسفانه بسیاری از انسان‌ها زمانی که متوجه می‌شوند فردی در زندان بوده یا هست، نسبت به خانواده وی نگاه منفی پیدا می‌کنند که این امر برای بسیاری از خانواده‌های آن‌ها زجرآور است.

اگرچه امروزه انجمن‌هایی برای حمایت از زندانیان و خانواده‌هایشان شکل گرفته اما نمی‌تواند به تنهایی نگاه منفی جامعه را رفع کند چراکه این امر نیازمند کمک آحاد مردم است.

 

 

خبر جدیدتر
عملیات عمرانی هم‌نمک
خبر قدیمی‌تر
اقدامات اجرایی در خصوص کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست